لوله بازکنی سرویس بهداشتی

اگر شما هم جزء کسانی هستید که از طریق جستجو در گوگل و یا سایر روش های ارتباطی به دنبال خدمات لوله بازکنی گشته اید، اما باز هم مانند روش های سنتی نتوانستید از خدمات مناسب و به صرفه بهره مند شوید، حتما در ادامه همراه ما باشید تا این خدمات را بهتر به شما معرفی کنیم.

استفاده از شبکه لوله کشی یک روش سنتی و قدیمی برای دفع فاضلاب است. در کلیه مناطق شهری و روستایی این روش رواج دارد و تنها نوع لوله کشی و نوع لوله ها متفاوت می باشد.

این روش مناسب و بهداشتی برای دفع فاضلاب تنها یک معضل بزرگ دارد که ان گرفتگی فاضلاب در بخش های مختلف ان است. لوله بازکنی عنوان خدماتی است که می تواند به رفع این معضل در محل بپردازد.

تقاضای این خدمات در تهران به حدی بالاست که نمی توان عددی برای ان در نظر گرفت. رفع نشدن مناسب گرفتگی و پرداخت هزینه های هنگفت در عوض ان مشکلات عمده ای هستند که در این حوزه خدماتی وجود دارند.

کمتر کسی در تهران می تواند از خدمات مناسب این حوزه بهره مند شود. علت این مشکلات از عدم اگاهی مشتریان ناشی می شود و کمتر کسی وقت برای شناخت این خدمات می گذارد.

این حوزه خدماتی دارای ابعاد وسیع تری نسبت به برداشت شما از ان است. ابتدا باید این حوزه خدمات و ابزارهایش را بشناسید و سپس به شما خواهیم گفت یک شرکت معتبر دارای چه مشخصاتی است و چه انتظاری از شما می رود.

نحوه پیدایش مراکز لوله بازکنی

همانطور که می دانید پیدایش یک مشکل یا معضل سبب می شود تا عده ای در جهت رفع ان بر بیایند و یا اینکه جایگزین مناسبی برای ان پیدا خواهند کرد. اما گرفتگی لوله فاضلاب معضلی نیست که بخواهیم برای رفع ان یک جایگزین انتخاب کنیم.

لوله فاضلاب همواره توکار (درون سقف و دیوار) نصب می شوند و به خاطر یک گرفتگی ساده نمیتوان به تعویض ان ها اقدام کرد. از این رو ابزارهای مختلفی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب استفاده می شده است.

شلینگ اب و سیم های بلند انعطاف پذیر از جمله ابزارهایی بود که برای رفع گرفتگی استفاده داشتند. این موارد توانستن زمینه ساز تولید ابزارهای مناسب و استاندارد برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب باشند.

فنر بهترین ایده ای بود که برای این حوزه شکل گرفت. قابلیت بی نظیر فنر رفع انواع گرفتگی ها را ممکن می کند و هنوز  هم هیچ ابزاری مانند ان کارایی نداشته است.

تولید ابزارهای مناسب و استاندارد برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب و افزایش امار تقاضای خدمات رفع گرفتگی سبب پیدایش خدماتی به نام لوله بازکنی در اوایل دهه هفتاد شد. البته در سال های قبل تر از این خدمات رونق داشت که به گفته فنی کاران این حوزه شکل گیری جدی این حوزه به این سال ها بر می گردد.

ابزار مناسب و استاندارد رفع گرفتگی لوله فاضلاب

استفاده از دریل و فنر از ابتدایی ترین ابزاری که برای این خدمات استفاده شد. برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب لازم بود فنر به سر دریل متصل شده و توسط دوران دریل رفع گرفتگی انجام گیرد.

طول عمر دریل در این حوزه چندان هم طولانی نبود، زیرا فنر درون لوله های با گرفتگی سخت تاب خورد و برگشت میزد. بازگشت فنر می توانست صدمات زیادی به دریل بزند و افراد لوله بازکن نیز از اسیب های بعدی در امان نبودند.

دستگاه های جدید دارای محفظه مخصوص برای عبور فنر بودند، این باعث می شد تا دیگر اسیبی سرویسکاران را تهدید نکند و به فنر را به مقدار لازم درون لوله عبور دهند. دستگاه های ژنراتور برقی از جمله دستگاه هایی بودند که به صورت چهار پایه تولید شده و توسط متخصصان این حوزه به کار گرفته می شد.

به مرور زمان دستگاه های فنر برقی دچار تحول شدند و استاندارد های بیشتری در ساختار و سیم پیچی انها لحاظ شد. همچنین با تقویت قدرت موتور این دستگاه ها تمامی گرفتگی قابل رفع شدند.

نوع دیگری از ابزار این حوزه براساس متراکم کردن هوا و فرستادن ان به درون لوله ها کار می کند. با ذخیره هوای اطراف درون مخزن دستگاه و ازاد سازی ان درون لوله می توان رفع گرفتگی را انجام داد.

برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب با قطر بزرگ تر دیگر دستگاه فنر و پمپ تراکم کار ساز نخواهند بود. دستگاه واترجت برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب صنعتی کاربرد دارد. کمتر شرکتی در مناطق شهری به این دستگاه مجهز هستند.

در زمینه افراد شاغل در خدمات رفع گرفتگی لوله فاضلاب بیشتر بدانید

مهمترین بحث در این حوزه خدماتی مربوط به فنی کاران ان است که در تعریف فنی به انها لوله بازکن نیز گفته می شود. این افراد را می توان به دسته های مختلفی تقسیم بندی کرد.

در حالت کلی فنی کاران این حوزه به صورت مجاز و رسمی در شرکت های معتبر و با سابقه و یا به صورت شخصی فعالیت می کنند. تشخیص این امر برای مشتریان این حوزه غیر ممکن است.

بیشتر افرادی که به صورت شخصی در حالت فعالیت هستند، سابقه و روزمه ای موفقی برای عرضه ندارند. تقاضای بالای این خدمات و همچنین نبود نظارت ها سبب شده تا افراد بسیاری بتوانند به صورت غیر مجاز در این حوزه فعالیت کنند.

تهیه ابزار و تبلیغات این حوزه به صورت سنتی و اینترنتی چندان هم سخت نبود و هر کسی می تواند پا به این حوزه بگذارد.

اما اسیب های این امر تنها گریبان گیر مشتریان خواهد بود. عدم رفع مناسب گرفتگی و پرداخت هزینه های هنگفت از جمله این اسیب هاست که بیشتر متوجه مشتریان نااگاه خواهد بود.

هزینه ها چگونه تعیین می شوند

حال می رسیم به مهمترین بحث و چالشی که مشتریان در حوزه لوله بازکنی دارند. هزینه ها از اوایل سال 90 برای مشتریان مشکل ساز شده است و حتی مراکز معتبر را نیز درگیر خود کرده است.

هجوم خیل عظیمی از افراد غیر فنی به این حوزه سبب شد تا هزینه ها با اختلاف شدیدی روبه رو گردد. دریافت هزینه های سنگین در قبال رفع گرفتگی های جزئی توسط این افراد بسیار رواج دارد.

هزینه های رفع گرفتگی لوله فاضلاب به پارامترهای زیادی بستگی دارد. شدت گرفتگی، نوع لوله فاضلاب، نوع دستگاه، نوع فنر، متراژ فنر و مدت زمانی که طول می کشد بر روی هزینه ها تاثیر مستقیم دارند.

مهمترین اقدامی که باید لوله بازکن در محل انجام دهد، شفاف سازی هزینه و رفع گرفتگی در حضور کارفرما می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *