رعایت بهداشت و ایمنی در لوله بازکنی

لوله بازکنی یکی از ضروری ترین خدمات در شهرهای بزرگ و کوچک محسوب می شود. گرفتگی لوله فاضلاب در هر لحظه ممکن است رخ دهد و حتما باید از یک مرکز تخصصی جهت رفع این گونه موارد تقاضای کمک نمود.

نکات بسیاری در این حوزه مطرح می باشد که در جهت رسیدن به نتیجه ای مناسب باید رعایت شوند. رعایت بهداشت نیز مهمترین نکته در این حوزه خدماتی محسوب می شود. از انجاییکه سرویسکاران در محیط خانه و کار مشتریان حضور پیدا می کنند، رعایت بهداشت فردی و محیطی توسط انها امری بسیار ضروی است.

سرویسکاران این حوزه در تمامی شرایط با فاضلاب و انواع ان سر و کار دارند و بیش از هر چیزی فنی کار لوله بازکن با رعایت مسائل بهداشتی حافظ جان و سلامتی خود خواهد بود. همانطور که می دانید فاضلاب از کلیه میکروب و بیماریها انباشته است و رعایت نکردن مسائل بهداشتی بیش از هر چیز متوجه سلامت فنی کاران است.

از سوی دیگر با توجه به وضعیت حال حاضر جهان و گسترش ویروس های فراگیر بر اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی افزوده شده است. در ادامه به نحوه تحول خدمات و مسائل این بهداشتی این حوزه خواهیم پرداخت.

نحوه ضد عفونی و تمیزکردن ابزار خدمات لوله بازکنی

ابزاری که طی فرایند رفع گرفتگی لوله فاضلاب استفاده می شوند باید به صورت مرتب پس از اجرای هر پروسه تمیز و نظافت شوند. بیشترین ارتباط فاضلاب و محیط های الوده با فنر و ابزار های به کار رفته است.

فنر ها درون لوله فاضلاب با انواع چربی و مواد جامد و مو در گیر می شوند تا با از بین بردن این موارد مسیر عبور فاضلاب مجددا باز شود. مو و چربی مواردی هستند که به درون فنر کشیده می شوند و لازم است تا پس از اتمام کار به تمیز کردن فنر پرداخته شود.

تمیز کردن فنر ها پس از اتمام هر کاری یک مزیت محسوب می شود، زیرا در صورتی که درون فنر عاری از هر گونه چربی یا رسوب باشد فرایند رفع گرفتگی لوله فاضلاب نیز سریع تر و اسان تر انجام می گیرد.

ضد عفونی دستگاه و دست نیز از اقداماتی است که به تازگی توسط سرویسکاران مراکز خدماتی مجاز انجام می گیرد. این کار قبل و بعد از کار انجام می شود تا هیچ گونه اسیبی متوجه مشتریان و سرویسکار شرکت نباشد.

یک نکته ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است استفاده از فنر های مخصوص برای نوع گرفتگی لوله فاضلاب است. فنی کاران شرکت خدماتی اکسیر برای رفع گرفتگی از فنر های مخصوص همان گرفتگی استفاده می کنند. به عنوان مثال فنر به کار رفته برای گرفتگی لوله فاضلاب توالت می بایست با فنر اشپزخانه متفاوت باشد.

بسیاری از افراد و مراکز خدماتی غیر مجاز به نظافت فنرهای خود توجه ای ندارند و این بیش از هر چیزی ممکن است به سلامت فنی کاران صدمه بزند. هدف از رعایت بهداشت در این خدمات بیشتر جهت حفظ سلامت فنی کاران است.

لوله بازکنی بدون کثیف کاری به چه صورت انجام می گیرد؟

لوله بازکنی بدون هیچ گونه کثیف کاری یک شعار تبلیغاتی مشترک بین افراد و مرکز ارائه دهنده این خدمات است. اما برای انجام ان باید تهمیدات لازم اندیشده شده باشد تا این شعار به معنای واقعی کلمه محقق شود.

برخی از محیط ها مانند توالت و حمام ها کوچک هستند که کار را باید به فنی کار ماهر و با تجربه سپرده شود تا علاوه برای اجرای کار به صورت بهداشتی اسیبی به وسایل موجود در انجا وارد نشود.

بهداشت در محیط هایی مانند اشپزخانه و حمام بسیار مهم و حیاتی است. فنر های این مکان ها باید با فنر مخصوص توالت متفاوت باشد تا به بهداشت محیط اسیب وارد نشود. بخشی از فنر پشت دستگاه باقی می ماند و ارتعاش ان می تواند لکه و کثیفی را به اطراف پرتاب نماید.

کنترل حرکات فنر و استفاده از تمیزترین ان نکات مهم در این فرایند است که فنی کاران موظف به رعایت این نکات در حین کار هستند. اموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر مشخصه ای است که شرکت های معتبر و مجاز بدان توجه می نمایند.

زمانی که مشتریان برای دریافت خدمات با پشتیبانی تماس می گیرند در ابتدا نوع لوله فاضلاب از انها پرسیده می شود تا فنر مخصوص برای رفع گرفتگی به محل مورد نظر ارسال شود. فنی کار پس از حضور در محل باید به مدیریت فرایند تا اتمام کار بپردازد.

شستشوی لوله فاضلاب

مهمترین بخش در اجرای این خدمات مربوط به بحث شستشوی لوله فاضلاب پس از رفع گرفتگی لوله فاضلاب است. زمانی که لوله فاضلاب به صورت کامل باز شد نوبت شستشوی لوله فاضلاب می رسد.

در حین اینکه فنر درون لوله فاضلاب در حال دوران می باشد از جریان اب گرم به همراه شوینده برای شستشوی لوله فاضلاب استفاده می شود. در این حالت لایه درونی لوله فاضلاب توسط فنر سابیده شده و جرم و رسوبات دیواره ها به صورت کامل پاک می شوند.

رفع بوی بد فاضلاب در گرو رفع گرفتگی لوله فاضلاب و حذف مواد جامد و چربی از درون لوله ها است. استفاده از مواد شوینده مانند تاید می تواند این فرایند را تسریع کند.

نکاتی که مشتریان باید رعایت کنند

به طوری کلی نگرانی افراد از گرفتگی لوله فاضلاب و خلاصی سریع از شر ان موجب می شود تا در تصمیم گیری دچار خطا شوند. تماس با یک شرکت معتبر و مجاز می تواند به کلیه نگرانی ها پایان دهد.

در صورتی که با هر شماره ای تماس گرفتید از هویت شخص حاضر شده در محل اطمینان کسب کنید. حتما مطمئن شوید که دستکش و لباس کار فنی کار تمیز و بهداشتی باشد.

پس از اتمام کار با مواد شوینده به نظافت محل قرار گیری فنرها بپردازید و با استفاده از مواد ضد عفونی مکان های مشخص را ضد عفونی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *